Nye features i det nye medlemssystem
APP |
Systemet er bygget op omkring en app, som har en central rolle i kommunikationen med medlemmerne. Det er via appen at man får alle sine oplysninger. Vi skal derfor fremover have medlemmerne til at bruge appen. |
Aktiviteter |
Udover at håndtere kontingent, er det også muligt at oprette aktiviteter i systemet. Når det er gjort og man har valgt hvem der skal se aktiviteten, så har medlemmerne allerede adgang til aktiviteten i appen. |
Aktivitetskalender |
Da app’en er et lukket system kun tilgængelig for medlemmer, er en aktivitetskalender på afdelingens hjemmeside primært tænkt som en mulighed for at synliggøre vores aktiviteter uden for organisationen. Dette vil hjælpe os med at tiltrække nye medlemmer. Aktiviteter behøver kun at blive oprettet én gang for at kunne vises i kalenderen. |
Tilmelding/betaling |
Såvel tilmelding som betaling til aktiviteter er mulige. Dog er det i øjeblikket begrænset til kun at have én pris pr. aktivitet. Dette er noget, vi allerede har påpeget overfor leverandøren, og vi vil arbejde på at få det ændret med tiden |
MobilePay |
Udover kontingent via forbundets PBS, så vil det fremover også være muligt at betale sit kontingent via MobilePay. |
Nem dokumentation |
Hvis afdelingerne bruger muligheden for at lave aktiviteterne i systemet, så vil vi fremover også have meget nemmere ved at dokumentere afdelingernes aktivitetsniveau over for revisionen. |
Direkte kommunikation |
App’en giver os mulighed for, at kunne kommunikere mere direkte med medlemmerne. Man kan skrive en besked ud til forskellige grupper f.eks. alle de frivillige. Eller man kan skrive direkte til det enkelte medlem. |
Opgaveliste |
Når man har oprettet en aktivitet, vil det også være muligt at tilføje opgaver. På den måde kan alle meget nemt, påtage sig forskellige opgaver i forbindelse med en aktivitet. |
Indmeldelse på hjemmeside |
Når det nye medlemssystem er i gang, vil man fra hjemmesiden kunne melde sig ind direkte i systemet og samtidig betale sit kontingent. På den måde vil man også kunne få besked om nye medlemmer i afdelingen med det samme. |
Automatisk afregning |
PBS skal fremover foregå via forbundets aftale. Men planen er at systemet selv skal lave afregningerne, så vi sparer en masse manuelt arbejde og afdelingerne nemt kan følge med. |
Overblik over udvikling |
Planen er også, at det fremover skal være muligt for afdelingen, at få et godt overblik over centrale nøgletal over de seneste år. På den måde kan man nemmere følge udviklingen og reagere hvis udviklingen ikke går som man håbet. |
Medlemsadgang |
Fremover, vil det være muligt for den enkelte selv at rette i sine stamoplysninger. |
Flere muligheder |
Systemet åbner op for rigtige mange nye muligheder fremover. Allerede nu ved vi, at der arbejdes på at færdiggøre noget booking, som uden tvivl vil lette arbejdet hvis man har en hytte, hoppeborg eller andet man lejer ud. Desuden arbejdes der også allerede nu på at lave et arbejdsredskab til bestyrelsesarbejdet. Og det er derfor ikke utænkeligt at f.eks. afdelingens arkivet i fremtiden også kan blive en del af medlemssystemet. |