Kampagne pressemeddelelse
Når I laver større aktiviteter eller åbent hus, er det vigtigt at I synligøre aktiviteten så meget som muligt. I skal naturligvis bruge alle de platforms i har. I skal både bruge jeres hjemmeside, sociale medier, bruge jeres netværk og skrive direkte til medlemmerne med mere. Men det som mange afdelinger glemmer, er de etablerede medier, som lokalavis, radio, infokanel og tv.
Send en pressemeddelelse til jeres lokale medier. Det koster ikke noget og I kan være heldige at de bruger historien. Efter aktiviteten kan man også med fordel sende en ny pressemeddelelse om hvordan det er gået og naturligvis nogle gode billeder.
Her er et forslag til en sådan pressemeddelelse. Vedhæft eventuelt billeder:
Pressemeddelelse:
DUI- LEG og VIRKE inviterer til åbent hus
Kom ned og oplev, hvad det vil sige at være en del af DUI- LEG og VIRKEs fællesskab for hele familien.
DUI–LEG og VIRKE i bynavn holder åbent hus dato, måned og klokkeslæt for interesserede børn, unge og deres forældre.
”Hos os laver vi mange forskellige aktiviteter som aktivitet 1, aktivitet 2 og aktivitet 3. For os er det vigtige fællesskabet, og det er altid det, der er i højsædet. Vi skaber fritid med mening for børn, unge og deres familier”: siger frivillig medarbejder navn.
DUI–LEG og VIRKEs hovedfokus er at skabe værdifulde aktiviteter på tværs af genererationer, der giver tid til fordybelse og nærvær i en ellers travl hverdag.
”Når jeg er hos DUI er der altid plads til at fjolle og grine. Det er et dejligt sted, hvor der ikke er forventninger til hvordan jeg skal være, som der kan være i skolen.” siger navn, der er medlem i DUI- LEG og VIRKE afdelingsnavn.
Alle der er interesserede i et fællesskab for hele familien opfordres til at tage med til en hyggelig dag. Det er gratis og uden tilmelding, bare kom og vær med på adresse.
Pressekontakt: navn, telefonnummer og mail