Se vinderne af DUI’s afdelingskampagne

2. november 2019

Munkebo og Aalborg har opnået størst fremgang af børne- og ungemedlemmer. Det udløser førstepræmierne i DUI’s afdelingskampagne. Otte andre DUI-afdelinger har også fået præmier for medlemsfremgang blandt børn og unge.

 

Præmieoverrækkelserne fandt sted på DUI’s dialogdag på Vejby Fed, lørdag den 2. november.

DUI-Munkebo vandt i gruppen af mindre afdelinger – med under 50 DUF-godkendte medlemmer under 30 år. Medlemsfremgangen i Munkebo er på 25 børne- og ungemedlemmer.

DUI-Aalborg tog sejren hjem i gruppen af større DUI-afdelinger – med over 50 DUF-godkendte medlemmer under 30 år. Aalborg har opnået en medlemsfremgang på 15 børne- og ungemedlemmer.

 

Fremgang på landsplan

DUI-Holbæk og DUI-Kolding fik andenpladserne i henholdsvis den lille og den store gruppe. Andenpræmierne var på 2.500 kroner.

DUI-Digital fik tredjepladsen i gruppen af mindre afdelinger. Der blev ikke uddelt tredjepræmie i gruppen af større afdelinger, fordi ingen af de øvrige afdelinger havde registreret medlemsfremgang blandt børn og unge.

”Men vi skal huske, at det her ikke er tallene pr. 31. december. Man kan altså sagtens nå at få medlemsfremgang, inden året er omme,” siger Rasmus Kjeldsmark Jakobsen – en af DUI’s to næstformænd.

”Faktisk ser det ud til, at DUI i år på landsplan vil gå frem i DUF-godkendte medlemmer,” siger han.

 

Ny afdeling med slag i

Afdelingskampagnen gav også en særlig mulighed for de allermindste afdelinger i DUI: En bonus på 1.000 kroner til de afdelinger, som formåede at nå op over 10 børne- og ungemedlemmer.

Det har hele syv afdelinger klaret: Gladsaxe, Vanløse, Esbjerg, Sæby, Avedøre, Holbæk og Digital.

”Vores helt nyeste afdeling, DUI-Sæby, har allerede skaffet 15 betalende børne- og ungemedlemmer. Det er megafedt, at de starter så flot,” siger Rasmus Kjeldsmark Jakobsen.

”Fortsætter de med den vækst, går der ikke mange år, før Sæby ender i top 10 over DUI’s største afdelinger,” smiler han.

 

Børn og unge er altafgørende

I foråret igangsatte DUI’s hovedbestyrelse afdelingskampagnen for at få flere børn og unge med i DUI-fællesskabet.

”Det er altafgørende, at DUI får flere børn og unge med. Og at vi gør dem aktive i organisationen,” siger Rasmus Kjeldsmark Jakobsen.

”Jo flere betalende medlemmer under 30 år, jo mere tilskud får landsforbundet til at kunne lave store landsdækkende aktiviteter. Men det handler ikke kun om penge. Når DUI har mange børne- og ungemedlemmer, kan vi også meget bedre kæmpe for gode rammer for børn og unge.”

”Børn og unge må og skal være kernen i vores organisation. Derfor er mit mål, at vi i 2025 når op på over 3.000 medlemmer under 30 år.”

 

Ny kampagne i 2020

Medlemstallene er opgjort blandt betalende medlemmer under 30 år i perioden 1. januar til 30. september 2019.

”Næste år kommer vi til at køre kampagnen fra 1. januar til 31. december,” fortæller Rasmus Kjeldsmark Jakobsen.

”Vi kan se, at kampagnen har gjort en forskel. Det er en god måde at gøre hinanden mere bevidste om, hvor vigtige børn og unge er i DUI, og hvor vigtigt det er at betale sit kontingent.”